Wyłudzanie pieniędzy przez firmy transportowe

Witajcie, ku przestrodze podzilę się z Wami historyjką jak to firma kurjerska wraz z firmą pośredniczącą próbowały naciągnąć mnie na nienależną im dopłatę do przesyłki. Pierwszy list na ten temat otrzymałem około 4 tygodni po zrealizowaniu przesyłki. Zazwyczaj jest to czas kiedy zapomnieliśmy już co wysyłaliśmy. Poniżej wkleję dla zainteresowanych autentyczną historię komunikacij z firmą pośredniczącą i sposób w jaki sprawa została przeze mnie potraktowana. Być może posłuży to dla innych jako forma inspiracji jak załatwiać sprawy z firmami chcącymi wyłudzić od nas nienależne im dopłaty. Jeśli pojawi się kolejna korespondencja, będę temat aktualizował.



Pozdrawiam


Witam.

No i pięknie tak trzymać . . .

Pozdrawiam.

CIĄG DALSZY …





A… C…

6:24 PM (2 minutes ago)

to Przesyłarka.pl



Szanowni Państwo !



Proszę o nie rozpoczynanie kolejnych wątków i nie zaśmiecania raz rozpoczętego tematu.

W dniu dzisiejszym tj. 18/06/2019 godz. 10.51 otrzymałem z Państwa skrzynki emailowej kolejny list, który jest kolejną próbą wyłudzenia nienależnych wam pieniędzy. Powyższy list nie został również przez nikogo podpisany, co wiąże się z nałożeniem na was kolejnej opłaty w wysokości £50 płatnej w terminie 10 dni na konto bankowe , o której zostaliście wcześniej poinformowani, a która to została przez was zaakceptowana.



W związku z faktem iż Wasze działania zaczynają być natrętne i uciążliwe informuję iż kolejne będą wiązały się ze zgłoszeniem próby wyłudzenia w miejscowym komisariacie policji w Livingston. Nadmieniam również , iż jestem w kontakcie z innymi osobami poszkodowanymi przez was w identyczny sposób, a które dla “świętego spokoju” uregulowały nakładane przez Was kary. Są to osoby czujące się przez Was poszkodowane i oszukane.



Proszę o przedstawienie mi dowodów na podstawie, których chcecie mnie naciągnąć :

  • protokołu pomiaru (ważenia).
  • zdjęcia przesyłki na wadze z widocznym wyświetlaczem oraz naklejką na przesyłce tak aby możliwe było rozpoznanie czy pomiar rzeczywiście dotyczy mojej przesyłki a nie podobnej.
  • certyfikatu kalibracji urządzenia pomiarowego wraz z danymi instytucji zajmującej się kalibracją w/w urządzenia.
  • wpisu do wewnętrznego rejestru kalibracji wraz z datą, nazwą urządzenia i jego modelem.
  • zdjęcie tabliczki znamionowej urządzenia pomiarowego oraz naklejki z datą kalibracji znajdującej się na urządzeniu pomiarowym.
  • dane osoby obsługującej urządzenie pomiarowe w trakcie odbywania się pomiaru.
  • certyfikat przeszkolenia z obsługi w/w urządzenia osoby dokonującej pomiaru, której podpis powinien widnieć na protokole pomiaru.
  • podstawę prawną, która daje waszej firmie prawo do nakładania kar na swoich klientów w sytuacji gdy nie poniesiona została przez was strata ani dodatkowe koszty (czytaj prawo do wyłudzania nienależnych wam pieniędzy).



    Opłatę rekompensującą poniesione przezemnie szkody moralne i zmarnowany czas należy uiścić w kwcie £100 w terminie 10 dni roboczych na wskazane wcześniej konto bankowe.

    Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Waszej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Was także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.



    Pozdrawiam serdecznie



    A… C…



    Ps. Dla uporządkowania korespondencji poniżej wklejam treść listu przysłanego do mnie w osobnym wątku do którego odniosi się ten list.







    Przesyłarka.pl

    10:51 AM (7 hours ago)



    to me



    Przesyłarka.pl -

    Porównywarka usług kurierskich

    Szanowny Kliencie,



    Do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy od Ciebie dopłaty.



    Na Twoją przesyłkę o numerze 15504100040727 została nałożona dodatkowa opłata przez DPD Classic.



    Całkowita dopłata, zgodnie z cennikiem Przesyłarka.pl, zależnie od wybranej przez Ciebie waluty, wynosi: £9.48 / 44.56 zł / €10.90



    Prosimy o uregulowanie należności poprzez ten link.

    Jeśli link nie otwiera się, skopiuj poniższy i wklej go do okna swojej przeglądarki.

    https://przesylarka.pl/platnosc/327



    Prosimy o uregulowanie dopłaty w wysokości: £9.48 / 44.56 zł / €10.90 w ciągu 7 dni, od dnia otrzymania tej wiadomości.



    Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Twojej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Ciebie także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.



    Dlaczego otrzymujesz tego maila?

    Firmy kurierskie mają prawo do weryfikacji wagi, wymiarów, zawartości oraz opakowania Twoich paczek. Jeżeli zweryfikowane parametry różnią się od tych, które deklarowałeś, koszt przesyłki wzrasta.



    Więcej informacji na temat dopłat znajdziesz w regulaminie Przesyłarka.pl.



    W razie pytań nasz Dział Obsługi Klienta jest do Państwa dyspozycji.



    Pozdrawiamy,

    Zespół Przesyłarka.pl

    Dołącz do nas na Facebooku.

    Sprawdź opinie naszych klientów - średnia ocena naszych usług to 9.2/10.



    Usługa realizowana za pośrednictwem Efero Sp. z o.o. Sp.k., ul. Grabiszyńska 151, 53-439 Wrocław



    © 2019 Przesyłarka.pl









    A… C… <a…@…>

    5:43 PM (39 minutes ago)



    to Przesyłarka.pl



    Szanowni Państwo.

    Proszę o ewentualne kontynuowanie naszej korespondencji w raz rozpoczętym wątku.

    Tak jak wcześniej napisałem w związku z faktem iż wasza firma próbuje podstępnie wyłudzić ode mnie nienależne Wam pieniądze jednostronnie i nieodwołalnie odrzuciłem Wasze roszczenia. W jednym z poprzednich emaili ustaliłem opłatę umowną za kolejne nękanie mnie próbami wyłudzenia nienależnych wam sierodków. Jednocześnie byliście poinformowani iż wszystkie listy w formie anonimów będą się również wiązały z potraktowaniem ich jako SPAM i będzie nałożona za nie opłata w ustalonej wysokości, a którą po przez kontynuowanie waszych działań zaakceptowaliście. W związku z otrzymaniem tego niepodpisanego anonimowego listu zostaje nałożona na waszą firmę kolejna opłata w wysokości £50 płatnej w terminie 10 dni na konto bankowe. Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Waszej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Was także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.



    Pozdrawiam

    A…C…

Ciąg dalszy :

P… M… - Przesyłarka.pl

Jun 20, 2019, 8:23 AM

to me



Panie Adrianie,



wszelkie argumenty zostały już przedstawione, a temat uznajemy za wyczerpany.

Korzystając z usług firmy Przesyłarka.pl zaakceptował Pan regulamin Przewoźnika, co jest jednoznaczne z akceptacją wszelkich warunków w przypadku przeważenia przesyłki, w tym naliczenia dodatkowych opłat. Jeżeli warunki nie odpowiadały Panu przy składaniu zamówienia, należało nie akceptować regulaminu. W pierwotnym mailu przyznał Pan, że waga domowa mogła nie być dokładna, co jest jednoznaczne z przyznaniem, iż pomiar wykonany przez firmę DPD jest prawidłowy, dlatego tym bardziej sytuacja staje się groteskowa.

Informujemy, że w związku z przeważeniem, ponaglenia nadal będą wysyłane przez system.









Pozdrawiam,

P… M…



Specjalista ds. Obsługi Klienta

Przesyłarka.pl - Porównywarka usług kurierskich

A…C … <a…[email protected]…m>

Attachments

Thu, Jun 20, 9:12 AM

to info



Szanowna Pani.



Temat nie został wyczerpany gdyż nie przedstawiono mi ani jednego z wymaganych dokumentów, które w świetle prawa mogą być jakimkolwiek dowodem w sprawie. Listę oczekiwanych dokumentów wymieniłem w poprzednim liście. Brak któregokolwiek z nich skutkuje odrzuceniem waszych absurdalnych roszczeń o dopłatę. Jak do tej pory nie otrzymałem od was ani jednego z nich. Więc słowo kontra słowo. Przeciwieństwem tej sytuacji jest moje ostrzeżenie na temat tego iż nie życzę sobie od was żadnych listów anonimowych oraz poinformowanie was o tym iż każdy z tych anonimów będzie wiązał się z opłatą. Poinformowałem Was o tym a wy z pełną premedytacją nadal zasypujecie mnie Spamem czego w dalszym ciągu sobie nie życzę. Ponieważ zostaliście o tym poinformowani a nie wnieśliście w tej sprawie żadnego zażalenia ani protestu jest to umowa obowiązująca nas w świetle prawa w związku z czym na chwilę obecną jesteście jako firma mi dłużni 100 funtów brytyjskich.

Powracając do Pani grośby odnośnie wpisania mnie do rejestru dłużników chciałbym nadmienić że w takiej sytuacji będę składał sprawę do sądu o naruszenie dóbr osobistych, a osobą oskarżoną będzie nie firma a osoba podpisująca się pod powyższą grośbą (szantażem).

Dlatego też w dalszym ciągu oczekuję aby korespondencja była każdorazowo podpisywania. Brak podpisu po raz kolejny będzie wiązał się z opłatą w ustalonej między nami wysokości a przez was jako firmę zaakceptowaną.

Jako firma nie możecie niestety mieć do mnie żadnych pretensji w stosunku do tego w jaki sposób powyższe warunki zostały Wam przedstawione ponieważ w sytuacji chęci nadania przesyłki w identyczny sposób klient MUSI zaakceptować wasz regulamin, co skutkuje tym iż 2 gramy nadwagi lub niedowagi może skutkować nałożeniem na klienta dodatkowej opłaty. Przy czym należy nadmienić iż aby uzyskać niezgodność w pomiarze wagi wystarczy różnica temperatury lub nieodpowiednie ustawienie wagi. Nie mam żadnej pewności w jakich warunkach była ważna (o ile była) moja przesyłka ponieważ jak do tej pory jedyne co mi przedstawiono to wasze wezwanie do zapłaty. Iną sprawą jest absurdalność owego wezwania do zapłaty ponieważ przesyłka którą wysyłałem powinna mieścić się w przedziale 0-31.5kg.

Nawet gdyby wasz pomiar był prawidłowy (z czym się nie zgodzę dopuki nie będą mi przedstawione dokumenty o które prosiłem w poprzednim liście) to zgodnie z logiką to wy powinniście mi zwrócić połowę kosztów przesyłki gdyż nie wykożystałem dostępnego mi limitu wagi. Absurdem natomiast jest w powyższej sytuacji naciągane klienta na koszty których nie ponieśliście a mają służyć jedynie uzyskaniu dodatkowego dochodu. I proszę mi wierzyć że nie jest to pierwsza sprawa kiedy ktoś próbuje mnie naciągnąć w podobny sposób i nigdy żadna firma podobnej sprawy ze mną nie wygrała.



A… C…

M… S…a - Przesyłarka.pl

Attachments

Jul 3, 2019, 9:44 AM (1 day ago)

to me





Witam Panie Adrianie,



przepraszamy za długi czas odpowiedzi.



W załączniku przesyłam dokumenty takie jak: protokół weryfikacji wagi i wymiarów oraz certyfikat kalibracji wagi. Nie jesteśmy w stanie przedstawić pozostałych dokumentów, o które Pan prosił, ponieważ paczki ważone i mierzone są automatycznie. Następnie informacja o zweryfikowanych wymiarach i wadze paczki trafia do systemu firmy kurierskiej DPD.



Odnosząc się do do braku podpisów na protokołach przeważenia należy wyjaśnić, iż pomiar wagi następuje na podstawie specjalistycznych certyfikowanych urządzeń automatycznie generujących protokoły z przeważania.



Certyfikaty legalizujące urządzenia pomiarowe DPD Polska wydawane są przez Obwodowy Urząd Miar. Certyfikaty potwierdzają, że przyrząd pomiarowy (odpowiedzialny zarówno za pomiary dotyczące wagi jak i gabarytów) spełnia wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 7 grudnia 2007.



Protokoły generowane są na prośbę Klienta automatycznie, nie ma w tych przypadkach ważenia ręcznego. Nie możemy zatem mówić o podpisie osoby dokonującej pomiaru. Data na protokole to data jego wygenerowania a nie pomiaru. Pomiary dokonywane są automatycznie do każdej paczki przechodzącej przez sorter w trakcie procesu sortowania.



Chciałabym również Pana poinformować, że Przesyłarka.pl jako pośrednik usługi zawsze stoimy po stronie klienta i możemy odwołać się w Pana imieniu od nałożonej dopłaty. w tym celu konieczne jest jednak przedstawienie potwierdzenia, że paczka ważyła rzeczywiście tyle ile zostało zadeklarowane podczas składania zamówienia. Takim potwierdzeniem dla firmy kurierskiej może być jeden z dokumentów:


  • zdjęcie paczki na wadze z widoczną etykietą, z datą sprzed nadania paczki,
  • potwierdzenie, że paczka była ważona na skalibrowanej wadze np. w urzędzie pocztowym,
  • specyfikacja towaru, jeśli wysyłany był oryginalny produkt.



    Jeśli tylko otrzymamy, którykolwiek z dokumentów będziemy w stanie złożyć reklamację do DPD.





    Pozdrawiam,

    M… S…



    Specjalista ds. Obsługi Klienta

    Przesyłarka.pl - Porównywarka usług kurierskich

A… C… <a…[email protected]…m>

1:59 PM (10 minutes ago)

to Przesyłarka.pl



Witam Pani M…



Dziękuję bardzo za kolejny email wraz z aż dwoma (2) załącznikami.

Teraz kruciutko odniosę się do owych załączników a na koniec podsumuję całą sprawę.



Poniżej podam jeszcze raz listę dokumentów, których od was oczekiwałem:


  • protokołu pomiaru (ważenia).
  • zdjęcia przesyłki na wadze z widocznym wyświetlaczem oraz naklejką na przesyłce tak aby możliwe było rozpoznanie czy pomiar rzeczywiście dotyczy mojej przesyłki a nie podobnej.
  • certyfikatu kalibracji urządzenia pomiarowego wraz z danymi instytucji zajmującej się kalibracją w/w urządzenia.
  • wpisu do wewnętrznego rejestru kalibracji wraz z datą, nazwą urządzenia i jego modelem.
  • zdjęcie tabliczki znamionowej urządzenia pomiarowego oraz naklejki z datą kalibracji znajdującej się na urządzeniu pomiarowym.
  • dane osoby obsługującej urządzenie pomiarowe w trakcie odbywania się pomiaru.
  • certyfikat przeszkolenia z obsługi w/w urządzenia osoby dokonującej pomiaru, której podpis powinien widnieć na protokole pomiaru.
  • podstawę prawną, która daje waszej firmie prawo do nakładania kar na swoich klientów w sytuacji gdy nie poniesiona została przez was strata ani dodatkowe koszty (czytaj prawo do wyłudzania nienależnych wam pieniędzy).



    Wraz z Pani listem otrzymałem z w/w listy aż dwa (2) dokumenty. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem, że protokuł pomiaru

    nie zawiera podpisu osoby go generującej, czasu (dokładnej godziny), miejsca dokonania pomiaru. Jednym słowem dokument jest nieważny w świetle prawa.

    Jeśli chodzi o certyfikat kalibracji to wszystko wygląda dobrze z wyjątkiem jednego małego szczegułu :

    kalibracja dotyczy urządzenia o numerze seryjnym 2100784 natomiast na rzekomym dokumencie z pomiaru wagi widnieje numer 2100787.



    P: "Odnosząc się do do braku podpisów na protokołach przeważenia należy wyjaśnić, iż pomiar wagi następuje na podstawie specjalistycznych certyfikowanych urządzeń automatycznie generujących protokoły z przeważania.

    Protokoły generowane są na prośbę Klienta automatycznie, nie ma w tych przypadkach ważenia ręcznego. Nie możemy zatem mówić o podpisie osoby dokonującej pomiaru. Data na protokole to data jego wygenerowania a nie pomiaru. Pomiary dokonywane są automatycznie do każdej paczki przechodzącej przez sorter w trakcie procesu sortowania. "



    Szanowna Pani, wiem jak wygląda pomiar i jakimi urządzeniami się go dokonuje oraz w jakich warunkach. To, iż urządzenia są automatyczne nie oznacza iż nikt nie ma nad nimi nadzoru. Na każdej zmianie kontrolę nad urządzeniem ma osoba specjalnie przeszkolona, która ponosi odpowiedzialność za swoją pracę. Chciałbym zobaczyć certyfikat dopuszczający do obsługi osobę, która nadzorowała urządzenie w trakcie pomiaru. W chwili obecnej jest to i tak bez znaczenia ponieważ protokół pomiaru jest wadliwy i nie jestem przy jego pomocy w stanie zweryfikować czy wskazana osoba w rzeczywistości miała w trakcie pomiaru nadzór nad linią sortowni.

    Brak pozostałych dokumentów świadczy jedynie o bałaganie w firmie DPD i stawia ich w zdecydowanie złym świetle.



    Teraz na zakończenie chciałbym jeszcze raz - po raz ostatni - oświadczyć, że odrzucam roszczenia firmy DPD oraz Przesyłarka.

    Motywuję to faktem, że po pierwsze żadna z w/w firm nie przedstawiła mi ważnych i wiarygodnych dokumentów potwierdzających fakt pomiaru.

    Nie istnieje żaden dokument, iż pomiar dotyczy mojej przesyłki a nie innej a przynajmniej mi taki dokument nie został przedstawiony.

    Nie przedstawiono mi informaci na temat dopuszczenia urządzenia do pomiaru (certyfikat dotyczy innej wagi). Nie przedstawiono mi informaci na temat osoby nadzorującej pomiar (obsługującej linię) oraz informacji, że osoba ta w trakcie pomiaru (nieustalony czas, miejsce i dane osoby ze względu na brak podpisu) mogła ową linię obsługiwać.

    Kolejną już sprawą ale zgoła odwołującą się do ludzkiej moralności jest fakt, iż w sytuacji gdzie nie zaistniała szkoda ani strata, firma DPD oraz Przesyłarka jako pośrednik próbują naciągnąć klienta na koszty - w świetle prawa nazywa się to PRÓBĄ WYŁUDZENIA !



    Chciałbym Państwa poinformować, że powyższa sprawa zostanie opisana ku przestrodze waszych przyszłych klientów.



    Jako osoba, która za pośrednictwem firmy Przesyłarka wysłała kilkadziesiąt przesyłek oraz kilkaset po przez DPD, dziś podsumowując powyższe doświadczenie sam rezygnuję z dalszej współpracy i zdecydowanie odradzam innym !

    Fakt iż niska cena jest ściśle związana z niską jakością nie jest dla mnie tajemnicą ale powyższe praktyki wynoszą w/w firmy na zupełnie inny poziom, gdzie zysk nawet nieuczciwy ma większe znaczenie od namiastek człowieczeństwa.



    Proszę się więcej nie kompromitować i zakończyć tę bezowocną korespondencje !



    A… C…

Witam.

Wciągnołem się niczym w jakiś serial i czekam na dalsze odcinki

Pozdrawiam.

Niestety wszystko wskazuje na to, że dalszych odcinków tej korporacyjnej tragifarsy nie będzie. Po moim ostatnim liście kontakt się urwał.

Podsumowując nie warto się poddawać takim żałosnym metodom korporacyjnym na wyłudzanie pieniędzy. Znam wiele osób które taki dopłaty uiściły bo nie widziały sposobu na obronę. Wystarczy tylko zaglądnąć na strony gdzie można firmę ocenić aby się przekonać że nie jest to jednorazowy przypadek



Pozdrawiam.



https://pl.trustpilot.com/review/przesylarka.pl

Wnikliwość, cierpliwość, konsekwencja i wytrwałość pozwolą nam się uwolnić od tego typu nieetycznych przedsięwzięć.

Witam.

Moje gratulacje ale czy te gnoje nie sprzedały poprostu długu do firmy windykacyjnej . . .

Pozdrawiam.

Napewno nie bo nie mają podstaw do wykreowania długu. Brak argumentów który im wykazałem. Tu chodzi o niewielkie kwoty, które ludzie regulują dla świętego spokoju. Ja natomiast na takie zabawy się nie zgadzam.

A jeśli sprzedadzą to wystarczy wysłać firmie windykacyjnej oświadczenie, że nie są w sprawie stroną i nie wyrażam zgody na jaki kolwiek ich udział w sprawie.

Z drugiej strony zastanawiam się nad egzekwowaniem długu w związku z karą którą na nich nałożyłem więc w tym wypadku to oni są moim dłużnikiem a nie ja ich :joy::stuck_out_tongue:

Witam.

No i pięknie :slight_smile:

Pozdrawiam.

Mogę jedynie ze smutkiem potwierdzić, że i mnie DPD naciągnęło na dopłatę wiosną czy latem tego roku… Tak jak tu Adrian opisuje - gdy już człowiek zapomniał, że coś wysyłał. Pozostaje przestrzec wysyłających paczkę: nie korzystajcie z ich usług, bo Was oszukają.

Przeglądając tę stronę akceptujesz regulamin naszej społeczności.

Jest to prywatna i zastrzeżona przestrzeń dla Suwerenów

Zastrzegamy sobie wszelkie prawa i odrzucamy wszelkie jurysdykcje poza prawem naturalnym. Jeśli reprezentujesz korporację, rząd, prywatną agencję lub inną korporację, lub jeśli Twoją intencją jest zbieranie prywatnych danych i naruszanie prywatności, nie masz pozwolenia na odczyt, zapis lub kopiowanie zawartości tej wiadomości. Wycofaj się natychmiast!

Jednakże, jeżeli popełnisz to naruszenie bez uzyskania indywidualnej, ręcznie napisanej zgody, automatycznie akceptujesz stałą opłatę karną w wysokości €10.000 (dziesięć tysięcy) euro za każdy 1 bit informacji oraz za każde pojedyncze naruszenie, plus wszelkie koszty obsługi i egzekucji należności.

Nie ma miejsca na negocjacje.
Dziękujemy za współpracę!